ja pidä taloutesi kunnossa
Laskutus PRO tarjoaa kattavan myynti- ja ostolaskutuksen. Mikäli olet toiminimi yrittäjä, kokeile UKKO Pro automatisoitua kirjanpitopalvelua.
Käyttöehdot
Sopimusehdot UKKO Pro
Nämä yleiset sopimus- ja käyttöehdot (“ehdot”) koskevat SLP Pro Oy:n (2855313-3, jäljempänä “palveluntarjoaja”) tarjoaman, palvelukuvauksessa tarkemmin kuvatun, tietoverkon välityksellä toimitettavan ohjelmiston ja sitä koskevan internetsivuston (jäljempänä “palvelu”) käyttöä.
Määritelmiä
Asiakkaalla tarkoitetaan juridista henkilöä (yritys, yhteisö) sekä PRH:lle sopimuksen tekohetkellä rekisteröitynyttä elinkeinonharjoittajaa, joka hankkii Palveluntarjoajan tarjoaman Palvelun loppukäyttäjänä.
Käyttäjällä tarkoitetaan asiakkaan palveluksessa olevaa luonnollista henkilöä, joka on täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen.
Tositteella tarkoitetaan asiakkaan palveluun lataamaa ostolaskua, myyntilaskua, matkalaskua, muistiotositetta, palkkahallinnon tositetta tai muuta kirjanpidon materiaalia, jonka perusteella asiakkaalle muodostuu palvelussa kirjanpidon raportteja.
Palvelu käsittää kaikki verkko-osoitteessa UKKOPro.fi olevien palveluiden, sovellusten ja ohjelmien käytön sekä verkkosivun sisällön.
Sopimusehtojen soveltaminen
Ehtoja sovelletaan kaikkiin palveluntarjoajan asiakkaisiin ja heidän käyttäjiin, jotka käyttävät palvelua. Palvelua voi käyttää vain täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö.
Tällä sopimuksella sovitaan ainoastaan käyttöoikeuden myöntämisestä palveluun. Mikäli asiakas haluaa tilata muita taloushallinnon palveluita, tulee niistä erikseen sopia kirjallisesti SLP Pro Oy:n kanssa.
Sopimuksen syntyminen
Sopimus syntyy, kun asiakas on rekisteröitynyt palveluun, hyväksynyt nämä ehdot ja palveluntarjoaja on vahvistanut rekisteröinnin. Vahvistus tehdään pääsääntöisesti sähköpostitse.
Sopimuksen voimassaolo ja päättyminen
Sopimus on voimassa siitä alkaen, kun palveluntarjoaja on vahvistanut rekisteröinnin yllä kuvatun mukaisesti.
Asiakas voi poistaa käyttäjätilin milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta. Käyttäjätilin voi poistaa kirjautumalla palveluun ja valitsemalla ”Poista käyttäjätili”-toiminto. Irtisanomisaika on riippuvainen maksutavasta. Laskutus- ja Paytrail asiakkaille irtisanomisaika on 3kk. Stripe – palvelua maksatukseen käyttävillä asiakkailla ei ole irtisanomisaikaa. Maksutapaa voi muuttaa kesken asiakkuuden palveluntarjoajan suostumuksella.
Palveluntarjoajalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi joko kokonaan tai osittain ja keskeyttää palvelun toimittaminen, mikäli palvelun käyttö on ollut kokonaan keskeytettynä yli 12 kuukauden ajan. Palveluntarjoaja katsoo palvelun käytön keskeytyneen, jos saldon tai paketin lataamisesta on kulunut yli 12 kuukautta. Palveluntarjoaja voi lopettaa asiakkaalta palvelun käyttöoikeuden, jos palvelua käytetään sen tarkoituksen vastaisesti tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan.
Palveluntarjoajalla on oikeus lopettaa palvelun tai sen ominaisuuden tuottaminen, jos siihen on perusteltu syy. Tällaisena syynä voidaan pitää pakottavan lainsäädännön muutosta tai viranomaismääräystä.
Sopimuksen päättymistilanteessa palveluntarjoaja ei palauta etukäteen maksettuja kuukausimaksuja tai saldoa takaisin asiakkaalle. Sanottu koskee sekä asiakkaan että palveluntarjoajan suorittamaa irtisanomista.
Palvelun keskeyttäminen
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää palvelun toimitus tai käyttäminen kokonaan tai osittain, jos keskeyttäminen on tarpeen palvelun tai sen osan korjaamista, päivittämistä tai ylläpitoa varten taikka tuotteen käytettävyyden tai toimivuuden varmistamiseksi muutoin. Palveluntarjoaja ilmoittaa asiakkaalle keskeytyksestä etukäteen, jos se on kohtuudella mahdollista. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisiä muutoksia, kuten ohjelmiston päivityksiä.
Palveluntarjoaja ei ole velvollinen korvaamaan edellä tarkoitetuista palvelun tilapäisestä keskeyttämisestä tai sen sisältöä koskevista muutoksista asiakkaalle mahdollisesti aiheutunutta vahinkoa taikka alentamaan tai poistamaan käyttömaksuja.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää palvelun tarjoaminen, jos tällä on perusteltu syy epäillä, että palvelua on käytetty lain tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan tai mikäli asiakas ei noudata ehtoja.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää palvelun tarjoaminen asiakkaalle jonka palvelumaksu on erääntynyt yli 14vrk.
Muutokset ehtoihin
Palveluntarjoaja voi muuttaa palvelun ehtoja tarpeen mukaan. Ajan tasalla olevat ehdot löytyvät palvelusta. Palvelua käyttämällä asiakas hyväksyy kulloinkin voimassa olevat ehdot. Ehtojen muuttamisesta ilmoitetaan asiakkaalle viimeistään kolmekymmentä (30) päivää ennen niiden voimaantuloa. Ilmoitus tapahtuu joko palvelussa tai erillisellä viestillä. Mikäli asiakas ei hyväksy ehtojen muutosta, voi tämä irtisanoa sopimuksen päättymään, eikä muutetut ehdot tule voimaan irtisanomisaikana.
Palvelun sisältö
Asiakas voi ladata tositteita palveluun ja säilyttää niitä siellä asiakkuutensa keston ajan. Palveluntarjoaja sitoutuu säilyttämään asiakkaan palveluun lataamia tositteita kahden (2) kuukauden ajan asiakassuhteen loppumispäivästä lukien. Asiakas vastaa tositteiden varmuuskopioinnista asiakassuhteen päättyessä.
Tositearkistossa voi tarkastella ladattuja tositteita, sekä luoda niistä kopioita tai muuttaa niiden tilaa esim. ”maksettu” tai ”perinnässä” jne.
Palvelu luo asiakkaan antamien tietojen perusteella yhdenkertaisen kirjanpidon sekä ilmoituksen oma-aloitteisista veroista. Asiakas on velvollinen tarkastamaan luotujen raporttien oikeellisuuden. Asiakas vastaa palveluun ladattujen tositteiden kuulumisesta liiketoimintaan sekä sitä, että harjoittamansa elinkeino- ja yritystoiminta on Suomen lakien mukaista.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa palvelun teknistä toteutusta siten, että asiakkaan palvelun taso ei kokonaisuutena alene. Palveluntarjoajalla on myös oikeus muuttaa palvelua, jos muutos on tarpeen pakottavan lainsäädännön tai viranomaismääräyksen vuoksi.
Tällä sopimuksella ei siirretä mitään immateriaali- tai omistusoikeuksia. Kaikki tavaramerkit, rekisteröidyt tavaramerkit, tuotenimet, toiminimet tai muut vastaavat ovat niiden omistajien omaisuutta.
Palvelun käyttö
Palveluntarjoajalla on oikeus tuottaa palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla sekä käyttää palvelun toteuttamisessa alihankkijoita. Palveluntarjoaja ei vastaa palvelun soveltumisesta asiakkaan käyttötarkoitukseen. Palveluntarjoaja ei takaa palvelun keskeytyksetöntä toimivuutta palvelun luonteesta johtuen.
Asiakas käyttää palvelua omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kaikkia soveltuvia lakeja ja säädöksiä. Asiakas saa käyttää palvelua vain omassa sisäisessä toiminnassaan. Asiakkaalla ei ole oikeutta jälleenmyydä palvelua.
Asiakkaan on käytettävä palvelua siten, ettei käytöstä aiheudu häiriötä palvelulle tai muille käyttäjille. Asiakas vastaa palvelun avulla tallennetusta sisällöstä ja aineistosta. Asiakas vastaa palveluun tallennetun sisällön ja aineiston katoamisesta tai muuttumisesta sekä sisältöön ja aineistoon liittyvistä vaatimuksista ja riidoista ja niistä mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.
Asiakas vastaa palveluun tai palvelun avulla tallentamiensa tietojen, tiedostojen ja dokumenttien varmuuskopioinnista ja niiden toimivuuden tarkastamisesta. Palveluntarjoaja ei vastaa tietojen, tiedostojen tai dokumenttien tuhoutumisen, katoamisen tai muuttumisen aiheuttamista vahingoista eikä niiden uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista.
Asiakas huolehtii ja vastaa siitä, että asiakas kopioi tai tulostaa palvelusta sinne tallentamansa tiedot tarvitsemassaan laajuudessa.
Asiakas vastaa tiedostojen ja muiden palvelussa käsiteltyjen tietojen oikeellisuudesta sekä kaikista asiakkaan käyttäjätilien tapahtumista ja toimenpiteistä. Asiakas on palvelussa käsittelemiensä henkilötietojen osalta henkilötietolain tarkoittama reksiterinpitäjä. Asiakas vastaa palveluun tallennetusta aineistosta ja siitä, ettei aineisto loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia tai kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä.
Palvelun käyttäminen edellyttää, että käyttäjä ja asiakas toimittavat palvelun pyytämiä tietoja. Mikäli yhteystiedot tai muut palvelun käyttämiseksi tarvittavat tiedot muuttuvat, käyttäjän ja asiakkaan tulee ilmoittaa muuttuneet tiedot palveluntarjoajalle viivytyksettä.
Palvelun käyttömaksut
Palvelun perusominaisuuksien käyttö veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Hintoihin lisätään arvonlisävero. Asiakas sitoutuu vastaanottamaan palveluntarjoajan ja tämän yhteistyökumppanien mainontaa UKKO Pro-palvelun käytön yhteydessä. Asiakas saa käyttöönsä hyödyllisen sähköposti- ja tekstiviestipalvelun, joka tuo tietoa palveluntarjoajan ja tämän yhteistyökumppanien tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista. Asiakkaalla on koska tahansa oikeus kieltää markkinoinnin vastaanottaminen. Markkinointikielto ei kuitenkaan koske palvelua koskevia tiedotteita, asiakaskyselyitä tai lisäpalveluetuviestejä, jotka voivat koskea mm. saldon taikka paketin lataamista.
Maksulliset palvelut
Asiakkaalla on mahdollisuus ostaa palveluun maksullisia lisäpalveluita kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Hintoihin lisätään arvonlisävero.
Asiakkaan velvollisuutena on huolehtia kaikkien käyttäjätilinsä aiheuttamien maksujen suorittamisesta.
Ostetuilla palveluilla ei ole palautusoikeutta eikä niiden käyttöoikeutta saa siirtää kolmannelle. Käyttämättömistä palveluista suoritettuja maksuja ei palauteta missään tilanteissa.
Maksutavat
Maksupalvelutarjoajat
Maksupalvelutarjoajina ja -toteuttajina toimii Paytrail Oyj ja Stripe Payments Europe Ltd.
Kun maksunvälityspalvelun toteuttaja toimii Paytrail Oyj:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Tietoturva
Palveluntarjoajan velvollisuutena on pitää palvelun tietoturva riittävällä tasolla. Palveluntarjoaja ei vastaa julkisen internetverkon tietoturvasta tai siellä mahdollisesti ilmenevistä häiriöistä tai muista palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista palvelun käyttöä haittaavista tekijöistä tai niistä aiheutuvista vahingoista.
Asiakas sitoutuu huolehtimaan ja vastaa riittävästä tietoverkkojensa, laitteiden, ohjelmistojen ja muiden asiakkaan hankittavaksi kuuluvien palvelun käyttämisen edellytysten suojauksesta. Tämä sisältää muun muassa velvollisuuden käyttää ja ylläpitää riittävän tehokkaita viruksen torjuntaohjelmia ja muita suojauskeinoja.
Palvelun virheet ja havaittujen virheiden korjaus
Asiakas on velvollinen ilmoittamaan palvelun palvelukuvauksesta olennaisesti poikkeavasta toiminnasta tai muusta virheestä heti sen huomattuaan.
Palvelun toimintaa valvotaan ja mahdolliset virheet korjataan niin pian kuin se on käytännössä mahdollista.
Palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta korjata sellaisia vikoja ja häiriöitä, jotka johtuvat asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastattavasta syystä, kuten palvelun virheellisestä käytöstä, huolimattomuudesta palvelun käyttöä koskevien ohjeiden noudattamisessa tai palvelun piiriin kuulumattomista laitteista, ohjelmistoista, asetuksista, määrityksistä, yhteyksistä tai muista palvelun käyttämisen edellytyksistä. Palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta korjata kolmannen osapuolen tuottamissa ohjelmistoissa olevia virheitä.
Vahingonkorvaus ja vastuunrajoitus
SLP Pro Oy:n yhteenlaskettu enimmäisvastuu missä tahansa olosuhteissa vastaa enintään kolmen (3) kuukauden arvonlisäverottomia käyttömaksuja.
Tämä vastuunrajoitus on riippumaton asiakkaalle aiheutuneiden välittömien vahinkojen määrästä tai syystä, mukaan lukien mutta ei rajoittuen palvelussa toteutettujen virheellisten tai epätäydellisten maksujen tai tilisiirtojen aiheuttamiin vahinkoihin.
Kumpikaan osapuoli ei vastaa miltään osin välillisestä tai epäsuorasta vahingosta. Vastuunrajoitukset eivät koske vahinkoa, joka on aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella, tai siitä, että asiakas on luovuttanut palvelun käyttöoikeuden tai –oikeuksia kolmansille osapuolille.
Kumpikaan osapuoli ei ole vastuussa viivästyksistä tai vahingoista jotka ovat aiheutuneet sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta tekijästä, jota ei ole kohtuudella voitu ottaa huomioon sopimuksen tekohetkellä ja jonka seurauksia ei kohtuudella olisi voitu välttää tai voittaa ("force majeure"). Tällaisia seikkoja ovat mukaan lukien, mutta rajoittumatta, kolmansien osapuolien ohjelmistoissa tai teknisissä laitteissa, kuten tietoverkoissa esiintyvät ongelmat, virheet tai toimintakatkot. Osapuolen alihankkijan joutuessa force majeure -tilanteeseen tämä vapauttaa myös osapuolen vastuusta.
Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan tietojen tai tiedostojen tuhoutumisesta, katoamisesta, muuttumisesta, viivästymisestä tai tästä aiheutuneista vahingoista ja kuluista, kuten tiedostojen uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista. Palveluntarjoaja ei myöskään ole vastuussa eikä sillä ole korvausvelvollisuutta asiakkaan vastuulla olevista tai muutoin palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista ja tapahtumista johtuvista kuluista, kustannuksista tai vahingoista, mukaan luettuna palvelun tai ohjelmistojen luvattomasta käytöstä tai luvattoman käytön yrityksestä johtuvat vahingot.
Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan kirjanpidon oikeellisuudesta. Asiakas on velvollinen tarkastamaan palvelussa luotujen raporttien sisällön. Asiakas vastaa palveluun ladattujen tositteiden kuulumisesta liiketoimintaansa.
Käyttäjärekisteri ja tietosuoja
Palveluntarjoaja rekisteröi asiakkaasta ne tiedot, jotka hän itse ilmoittaa rekisteröityessään, tilausta tehdessään tai palvelua käyttäessään.
Palvelun käyttö mahdollistaa sen, että asiakas voi kerätä ja tallentaa henkilötietoja. Asiakkaan on tämän osalta noudatettava soveltuvaa lainsäädäntöä.
Palveluntarjoaja voi asiakkaan toimeksiannosta toimia asiakkaan toimittamien kolmansien osapuolten henkilötietojen käsittelijänä voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti. Asiakas vastaa rekisterinpitäjänä henkilötietojen oikeellisuudesta ja lainmukaisuudesta. Lisäksi Asiakas vastaa siitä, että hänellä on oikeus käsitellä tietoja, toimittaa ne käsiteltäviksi sekä myöntää palveluntarjoajalle oikeus niiden käsittelyyn.
Käyttäjärekisteri- ja tietosuoja asioissa toimitaan lisäksi kulloinkin voimassa olevan tietosuojakäytännön mukaisesti.
Kolmannen osapuolen sivustot
Palvelu voi sisältää linkkejä kolmannen osapuolen internetsivuille. Palveluntarjoaja ei vastaa miltään osin näiden sisällöstä.
Palvelu voi julkaista kolmannen osapuolen kampanjoita ja mainoksia. Evästeiden hyväksymis- ja estämiskäytännöt vaihtelevat kampanjakohtaisesti.
Muutokset hintoihin tai sopimusehtoihin
Palveluntarjoajalla on aina oikeus muuttaa palvelun hintaa ja sopimusehtoja ilmoittamalla muutoksesta asiakkaalle kirjallisesti vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen muutoksen voimaantuloa.
Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole lupaa siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman palveluntarjoajan antamaa etukäteistä kirjallista suostumusta. Palveluntarjoaja varaa oikeuden siirtää sopimus ja/tai palvelut kolmannelle osapuolelle.
Sovellettava laki
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei tämä ole mahdollista, oikeuspaikkana on Helsingin käräjäoikeus.
Jos mikä tahansa sopimuksen sisältämä ehto tai määritelmä katsotaan mitättömäksi tai pätemättömäksi, se ei vaikuta muulta osin sopimuksen voimassaoloon tai sovellettavuuteen. Mitätön tai pätemätön ehto taikka määritelmä korvataan uudella, joka on oikeudellisesti mahdollisimman samankaltainen kuin korvattu ehto tai määritelmä.
Sopimusehtojen voimassaolo
Nämä sopimusehdot astuvat voimaan 28.03.2018 ja ne ovat voimassa toistaiseksi.
Yhteystiedot
SLP Pro Oy
2855313-3
Lapinlahdenkatu 16
00180 Helsinki
www.ukkopro.fi